Elindult az M1 bővítése: 2×4 sáv, új pihenők és 300 kamionparkoló jön – így változik a legforgalmasabb autópályánk!

Magyarország legnagyobb autópálya-fejlesztése indult el

Óriási fejlesztés indult az M1-es autópályán, amely Magyarország eddigi legnagyobb bővítése lesz. A tervek szerint néhány év múlva a Budapest és Győr közötti szakaszon akár 2×4 sávon is lehet majd száguldani.

Így bővül az M1: több sáv, új csomópontok és modern pihenők

Az M1-es 78 kilométeres szakaszát (M0 – Concó pihenő) bővítik:

  • 2×3 állandó sávra,
  • plusz egy-egy intelligens leállósávval, amit baleset, dugó vagy munkavégzés idején nyithatnak meg.

Ez g azt jelenti, hogy a jelenlegi 2×2 sáv helyett akár 8 sávon haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.

Határidők: 2028-ra és 2029-re készül el a két fő szakasz

A munkálatok szeptemberben kezdődtek:

  • M0–Bicske szakasz: 2028. augusztus végére készül el,
  • Concó pihenőig: 2029. augusztus végére fejeződik be,
  • a Hegyeshalomig tartó bővítés pedig később indul.

A jó hír: a kivitelezés idején is biztosítják a 2×2 sávos forgalmat.

300 új kamionparkoló és családbarát pihenők az autósoknak

Nem csak sávbővítés – teljes megújulás!

A beruházás részeként:

  • 72 hidat és felüljárót építenek át,
  • 11 csomópontot korszerűsítenek, 4 újat létrehoznak,
  • 6 pihenőt teljesen átépítenek, továbbiakat modernizálnak,
  • 300 új kamionparkoló épül, plusz családbarát pihenők,
  • új vízelvezetők, nagyobb zajvédő falak és körforgalmak készülnek.

Az M1 bővítése egy 10 éves országos program része

A nagy egész: 10 éves giga-fejlesztés

Az M1 bővítése csak a kezdet: 2025 és 2034 között az MKIF Zrt. az M3-ason és M7-esen is bővítéseket indít, valamint közel 279 kilométer vadonatúj gyorsforgalmi út épül Magyarországon

Itt követheted a lezárásokat és a forgalmi változásokat

Friss infók, terelések és lezárások több nyelven: 👉 development.mkif.hu/m1.
Az átalakulást bemutató animáció itt látható: 👉 YouTube-link.

Forrás: MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő
Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük