Miért választjuk egyre szívesebben a magyar termékeket?
Mi mozgatja a magyarokat, amikor hazai élelmiszer felé nyúlnak? Emlék a nagymamáink kertjéből, otthonából vagy tudatos a választás? Miért veszünk magyar gyümölcsöt, tejet vagy mézet? Pusztán megszokásból, nosztalgiából, vagy mert tényleg jobban érezzük magunkat tőle?
A polcokon még mindig erősek a hazaiak
Egy friss felmérés szerint a boltban kapható friss élelmiszerek – hús, tej, zöldség, gyümölcs, méz – több mint 70 százaléka magyar. Ez elég jó arány, és azt is mutatja, hogy a hazai termelők még mindig tartják a frontot, főleg ott, ahol az emberek leginkább érzékenyek a minőségre.
Tudatos? Impulzus? Vagy „nem érdekel”?
A vásárlóknál nagyjából három típus van: aki figyel és tudatosan dönt, aki pillanatnyi ötletből rakja a kosárba a dolgokat, és aki csak legyint. Az első kettőt könnyen meg lehet szólítani sztorikkal, értékekkel, trendekkel. Mert lássuk be: ma már nem elég a „jó minőség”, kell hozzá egy történet is – és a „magyar” címke pont ilyen.
Az egészség az első
Egy idei elemzés szerint egyre többen választjuk a friss, egészséges termékeket – gyümölcsöt, zöldséget, tejterméket. Kevésbé vágyunk a nasikra, alkoholra, készételekre. A nyerő kombináció tehát: egészséges és hazai. Ez az igazi főnyeremény.
Zöld gondolatok a kosárban
Az elmúlt években a fenntarthatóság is komoly szempont lett. Egyre több a környezetbarát, okos vagy épp ehető csomagolás, és a vásárlók egyre inkább figyelnek erre. Nemcsak azt nézzük tehát, mit teszünk a kosárba, hanem azt is: mennyi szemetet hagyunk magunk után vele.